Scandomestic sikrer kundernes og medarbejdernes personoplysninger
”Retningslinjerne har været håndgribelige og nemme at implementere. Det har været afgørende, at virksomheden kan føle sig tryg ved behandling af kunde- og medarbejderdata, uden at det tager ressourcer fra kerneopgaven”
– Lars Overby, CEO.
Hvem
Scandomestic ønsker at håndtere persondata for kunder og medarbejdere korrekt i det daglige, og det har været vigtigt for virksomheden at få prioriteret arbejdet, så det bedst implementeres i eksisterende rutiner og ikke tager fokus fra den almindelige forretning.
Hvad
Hvordan
Indledningsvis indgik Hulgaard Advokater i en tæt dialog med de involverede medarbejdere hos Scandomestic om virksomhedens konkrete behandlingsaktiviteter og behov, herunder en prioritering af opgaverne.
På baggrund af dette leverede Hulgaard Advokater:
- En indledende vurdering af, hvilke krav virksomheden skal efterleve
- En målrettet liste over relevante opgaver, der skal udføres
- Et konkret timeestimat for alle delopgaver
I fællesskab har Scandomestic og Hulgaard Advokater prioriteret de relevante opgaver, og Hulgaard Advokater har som led i projektet bl.a. udarbejdet:
- Privatlivspolitik og oplysningsbreve
- Lovpligtige fortegnelser over behandling af persondata, herunder en klarlægning af relevante slettefrister
- Interne retningslinjer for korrekt håndtering af kundernes og medarbejdernes personoplysninger
- Retningslinjer for håndtering af anmodninger og databrud