Vælg en side
EN

Menu

Kristine Mølgaard Mogensen

Advokat

Kontakt
T:  +45 38 40 42 40
M: +45 42 13 42 40
E: kmm@hulgaardadvokater.dk

Linkedin

Om Kristine

Jeg har stor erfaring inden for det arbejds- og ansættelsesretlige område, hvor jeg har ført adskillige sager, rådgivet og forhandlet. Erfaringen omfatter alle niveauer i en organisation samt dansk og udenlandsk arbejdskraft, ligesom jeg har repræsenteret såvel lønmodtager- som arbejdsgiversiden.

Jeg har også stor erfaring inden for persondataret, som jeg har arbejdet med siden 2016. Jeg har desuden erfaring med rådgivning af vores kunder om alt fra enkeltstående persondataretlige problemstillinger til hele complianceforløb. Derudover har jeg omfattende erfaring med whistleblowerordninger, herunder alt fra opsætning af en ordning til håndtering af indberetninger.

Jeg har en international profil med særdeles gode sprogkundskaber i engelsk, da jeg er Proficiency i engelsk fra Cambridge University og tidligere har arbejdet i en global engelsksproget revisions- og rådgivningsvirksomhed.

Hos Hulgaard Advokater er jeg ansvarlig for ansættelsesret, persondataret og håndtering af whistleblowerordninger. Jeg arbejder derudover med personskat, generel erhvervsret og sundhedsret, herunder overdragelse af lægepraksis.

Derudover underviser jeg gerne inden for persondataret og ansættelsesret.

Jeg er er medlem af Danske Advokater og Ansættelsesadvokater.

Jeg arbejder på vores kontor i Aarhus og mine sager varetages af Christina Gohs.

Hvorfor blev du advokat?
Fordi jeg gerne vil hjælpe andre mennesker med at finde rundt i juraens til tider kringlede verden og være med til at sikre, at alle i så høj grad som muligt får en retfærdig behandling og ikke mindst forebygge, at konflikter opstår. Som advokat kan jeg gøre en forskel ved at bruge mine sproglige og matematiske evner i kombination med egne grundlæggende værdier som ordentlighed og empati

Hvordan ser en typisk arbejdsdag ud for dig?
Om morgenen gennemgår jeg indkomne mails og får et overblik over samt lagt en plan for dagen. Derefter tager jeg fat på sagsbehandlingen af sagerne.

Sagsbehandlingen kan bestå i alt fra telefonopkald og møder til gennemgang af mange siders materiale og udfærdigelse af omfattende skrivelser. Det er dog langt fra alle dage, at det man planlagde om morgenen, kommer til at foregå.

Ofte skal der omprioriteres, for pludselig er der en kunde, som har brug for hjælp her og nu – og så skal man være der.

Hvilke kompetencer skal man have i dit job?
Man skal kunne lide at snakke med andre mennesker og sætte sig ind i deres sted samt overskue store mængder informationer og uddrage lige præcis det, der er vigtigt og giver værdi for den enkelte kunde.

Hvad kan du særligt godt lide ved dit arbejde?
Muligheden for fordybelse og faglig sparring samtidig, med at det er muligt at levere arbejde af høj kvalitet, der giver værdi for kunden.

Hvad sætter du pris på ved at arbejde hos Hulgaard?
En flad organisationsstruktur med højt til loftet, særdeles engagerede og kompetente kolleger, mulighed for at være advokat og samtidig have tid til familien samt smukke lokaler med udsigt til himmel, hav, skov og vand.

Jeg er mere end det…
Som tidligere elitegymnast og mangeårig underviser i gymnastik har jeg en stor passion for bevægelse. Gymnastik, pilates og løbe dyrkes derfor i stor stil, ligesom jeg forsøger at følge med mine drenge på MTB både i Danmark og udlandet. Og så står jeg for elastiktræning på kontoret, så mine kolleger også har mulighed for at træne i løbet af arbejdsdagen.