Whistleblower-ordning: Standard – Egen administration
Denne løsning henvender sig til de virksomheder og offentlige myndigheder, som selv ønsker at administrere deres whistleblowerordning, men gerne vil sikre, at deres procedurer og håndtering af indberetninger lever op til whistleblowerlovens krav.
Med denne løsning skal virksomheden selv administrere og forholde sig til de løbende indberetninger.
Whistleblowerordning Standard indeholder:
En licens til Whistleblower Software systemet
Online introduktion til systemet
Systemsupport via Whistleblower Software
En whistleblowerpolitik til ekstern brug om anvendelsen af whistleblowersystemet
Interne retningslinjer til håndtering af whistleblowerordning, der sammen med whistleblowerpolitikken lever op til lovens krav om at etablere og dokumentere procedurer for whistleblowerordningen
Indberetninger kan vedrøre alt fra overtrædelser af GDPR til en ansats misbrug af virksomhedens midler.
Leder en indberetning til, at der skal opstartes en sag, så står vi naturligvis altid klar til at bistå vores kunder med håndteringen heraf.
Nogle af de klassiske eksempler herpå er en indberetning om en ansats tyveri, som leder til, at virksomheden vurderer, at der er et behov for at afskedige eller bortvise den pågældende. Det kan også være, hvis et skattemæssigt problem afdækkes og konsekvenserne heraf skal mindskes mest muligt. En indberetning vil også kunne afdække, at der er sket et brud på persondatasikkerheden, og der derfor skal ske anmeldelse til Datatilsynet og evt. orientering af de berørte personer.